Komunikacja pracuje dla tych, którzy nad nią pracują. Te słowa kompozytora muzyki filmowej Johna Powella zawierają w sobie mnóstwo prawdy, nie sądzisz? Jeśli zadbasz o sprawną komunikację w biznesie, błyskawicznie zauważysz efekty.

Dlatego właśnie powstał wideo czat, który możesz dodać na stronę swojego sklepu internetowego, by klient w kilka sekund napisał lub zadzwonił do działu obsługi. To świetne rozwiązanie, zważywszy na to, że około 64 proc. klientów oczekuje odpowiedzi od firmy w czasie rzeczywistym, czyli natychmiast jak na Messengerze. Ci, którzy jej nie uzyskają… łatwo się domyślić, ilu z nich skieruje kroki do konkurencji. Dlatego dzisiaj przedstawiamy narzędzie wideo czatu, zwanego automatycznym pomocnikiem Twojego biznesu.

Wideo czat – na miarę każdego klienta

Czy wiesz, że nawet około 45 proc. klientów zrezygnuje z zakupu, jeśli szybko nie znajdzie odpowiedzi na nurtujące pytania? To jednak nie musi być Twoim problemem, jeśli wdrożysz na stronę wideo czat służący do sprawnej komunikacji. Dzięki innowacyjnemu narzędziu klient szybko wyśle wiadomość tekstową lub poprosi o rozmowę wideo z konsultantem. Z wideo czatem dotrzesz do potrzeb każdego odbiorcy. W jaki sposób?

Czat wideo pozwala sprawnie komunikować się w formie tekstowej. Według badania Ipsos 88 proc. ankietowanych korzysta ze smartfonu głównie w celu porozumiewania się przez komunikatory na przykład Messengera.

Rozmowy telefoniczne wychodzą z mody. Poza tym, nie każdy klient lubi rozmawiać przez telefon, zwłaszcza jeśli mówimy o introwertykach, którzy stanowią nawet około 46 proc. populacji. Wideo czat jest wyposażony w przejrzysty panel tekstowy, dzięki któremu klient szybko napisze do Ciebie wiadomość jak na WhatsAppie. Sprawnie omówicie konkretny temat, co stanowi najlepszą alternatywę dla czasochłonnych maili.

Jednak, jak sama nazwa wskazuje, wideo czat przeznaczono również do rozmowy z wykorzystaniem kamerki i mikrofonu. Znaczne grono klientów preferuje taką formę komunikacji, poza tym wiele spraw można załatwić właśnie poprzez rozmowę „w cztery oczy”. W ten sposób pokażesz odbiorcy produkt, obejrzysz uszkodzony towar podczas wideo-reklamacji, zweryfikujesz tożsamość rozmówcy…. Wideo call to niezbędnik na firmowej stronie.

Właśnie te obydwie funkcje łączy wideo czat FullCall, stworzony dla każdego przedsiębiorcy. Umożliwia też prowadzenie rozmowy audio bez kamerki, zatem skupia w sobie trzy najważniejsze opcje. W następnej części wpisu powiemy, jak możesz go praktycznie wykorzystać.

Wideo czat w sklepie internetowym

Wideo czat FullCall – przykłady zastosowania

Według badania HappyFox 73 proc. klientów korzystających z czatów na stronie czuje satysfakcję z tej formy komunikacji. To znacznie więcej niż w przypadku kontaktu telefonicznego lub mailowego. Możliwość rozmowy tekstowej, audio lub wideo to wygoda dla obydwóch stron. Chcesz poznać kilka przykładów?

Pan Tomasz kupił buty w Twoim sklepie, jednak po pierwszym bieganiu odkleiła się podeszwa. Bardzo chciałby zareklamować produkt, ale przebywa za granicą w delegacji. Albo zacznie przeklinać sklep i napisze negatywną opinię, albo… zadzwoni do działu obsługi na wideo czacie i przez kamerkę pokaże uszkodzenie. W ten sposób możesz przyjąć reklamację, usprawnić jej przebieg oraz uzgodnić szczegóły, a Pan Tomasz będzie zadowolony z błyskawicznej reakcji i wygodnej formy komunikacji, więc zapewne jeszcze wróci na zakupy.

Pani Anna szuka sukienki na przyjęcie weselne. Impreza zbliża się wielkimi krokami, zostały tylko 3 tygodnie. Upatrzyła sobie piękną lawendową kreację w Twoim sklepie, ale chciałaby zadać kilka pytań, w tym o przyśpieszony czas wysyłki … Klientka może napisać maila do obsługi Twojego sklepu, po czym czekać na odpowiedź na przykład 3 godziny, w efekcie czego zniechęcona w tym czasie znajdzie inny salon z sukniami… albo uzyska odpowiedzi na wideo czacie w 3 minuty. A następnie zamówi kreację i poleci Twój sklep kilku koleżankom.

Wideo czat – czy warto?

Czy już widzisz, jakie korzyści przynosi wideo czat na stronie sklepu internetowego? Nie tylko zyskasz klientów oraz zwiększysz dochody, ale i obsłużysz jednocześnie nawet kilka osób. Czy opłaca się cały dzień wymieniać mailami z dwoma klientami, gdy możesz naraz pisać z czterema na czacie FullCall?

Musisz wiedzieć, że około 66 proc. konsumentów chętnie skorzysta z usług konkurencji, gdy nie poczują się priorytetowo potraktowani przez firmę. A czy jest lepszy sposób na budowanie nici porozumienia z klientami, jeśli nie przez wideo czat, gdy widzicie się przez kamerkę? Lub piszecie w okienku czatu prawie jak znajomi na Messengerze?

Wideo czat z opcją tworzenia wiadomości tekstowych oraz prowadzenia rozmów wideo i audio przeniesie Twoją komunikację na wyższy poziom – poznaj szczegóły na stronie FullCall!